Administratie en boekhouding

Hulp nodig met je financiële administratie?

Oby financiële dienstverlening is als administratiekantoor gevestigd in Nieuwegein | regio Utrecht

Ben je ondernemer en op zoek naar een administratiekantoor in Nieuwegein (regio Utrecht) met een persoonlijke aanpak? Dan ben ik je graag van dienst! Ik begrijp als geen ander dat het voeren van een administratie en de daarbij komende werkzaamheden een tijdrovende klus kan zijn. De meeste ondernemers zien deze werkzaamheden dan ook als een grote last en stellen de werkzaamheden steeds verder uit. Juist door het uitstellen van de werkzaamheden laat de ondernemer in mijn ogen kansen liggen doordat de financiële informatie te laat beschikbaar is. Hoe fijn zou het zijn als je geen omkijken meer hebt naar de financiële werkzaamheden en je tijd kunt besteden aan datgene wat je zo leuk vindt ‘het ondernemen’.

Ik neem de werkzaamheden voor jouw financiële administratie uit handen en zorg ervoor dat ik beschikbaar ben voor al jouw financiële vragen. Daarbij zorg ik ervoor dat jouw boekhouding telkens is bijgewerkt. Hierdoor beschikken we op elk moment over de behaalde bedrijfsresultaten in jouw onderneming. Juist omdat deze informatie zo recent is kan ik je goed adviseren over het benutten van alle kansen om de resultaten van jouw onderneming nog beter te maken.

Veel ondernemers zien een administratiekantoor in eerste instantie als een kostenpost en zeker beginnende ondernemers zijn bang voor hoge kosten. Mijn dienstverlening pas ik precies aan op jouw behoefte en ook op de hoeveelheid werk die ik eraan heb. Bij een startende ondernemer valt over het algemeen de hoeveelheid werk mee en hierdoor kan ik mijn dienstverlening voor een scherp tarief uitvoeren. Daarbij is in elk stadium van je onderneming een goede financieel adviseur van toegevoegde waarde. Ik doe er dan ook alles aan om ervoor te zorgen dat je mijn dienstverlening niet als een kostenpost ervaart, maar echt als meerwaarde voor jouw onderneming.

Wie kunnen bij ons terecht?

In mijn administratiekantoor ‘Oby financiële dienstverlening’ in Nieuwegein (regio Utrecht) verzorg ik de financiële administratie voor alle ondernemers. Het maakt hierbij niet uit of je net bent gestart (of nog moet starten) als ondernemer of dat je onderneming al jaren actief is.

 

Door mijn ruime ervaring die ik opgedaan heb bij verschillende accountantskantoren heb ik de ervaring om de startende ondernemer vanaf het begin te begeleiden en adviseren om zo een soepele start te hebben. Mocht je als startende ondernemer dan ook op zoek zijn naar een boekhouder dan komen ik graag met je in contact. Kennis maken is altijd geheel vrijblijvend en je kan er ten alle tijden vanaf.

Oby financiële dienstverlening

Ben je als ondernemer al enige tijd actief en ben je opzoek naar een nieuwe boekhouder dan kom ik ook graag met je in contact. Zeker bij de ondernemer die al enige tijd actief is wordt vaak de standaard werkwijze voortgezet, waardoor de huidige boekhouder een beetje ‘indut’. Dit is een veel gehoorde opmerking vanuit mijn nieuwe klanten en ik ben me er dan ook van bewust dat ik dit absoluut anders wil en kan doen. Ik kan je beloven dat ik actief met je meedenk en haal energie uit het tevreden houden van mijn klanten. Juist het tevreden houden doen ik door ‘net dat ene stapje’ harder voor je te lopen en telkens de voordelen en kansen voor je te benutten. Ik ben er om jou te adviseren en te helpen met de belastingvoordelen en regelgeving. Daarnaast kan ik je ook door mijn opgedane ervaring op vele andere zakelijke vlakken begeleiden. Zo kan ik voor jou een echte sparringpartner zijn en niet alleen de persoon die de boekhouding en belastingaangiften uitvoert.

Wat kan je van mijn dienstverlening verwachten?

Een perfect online administratie

Door het telkens bijwerken van de administratie zorg ik ervoor dat je ten alle tijden een perfecte online administratie tot je beschikking hebt. Doordat de administratie online is, kan je de administratie waar je ook bent raadplegen. Daarbij wordt je ook aangesloten op een app die in verbinding staat met je boekhouding. Zo kan je met de app op je mobiele telefoon onder andere je behaalde resultaten bekijken en bijvoorbeeld je openstaande facturen inzien. Doordat je boekhouding volledig digitaal kan worden inrichten kan je zelfs de betreffende factuur op je mobiele telefoon zichtbaar krijgen. Zo is het nooit meer zoeken naar facturen omdat ze allemaal beschikbaar zijn via je mobiele telefoon.

Ook het bewaren van losse bonnetjes is verleden tijd, doordat je via de app eenvoudig een foto kan maken van het bonnetje. Vervolgens kan je de foto eenvoudig uploaden in de boekhouding. Het enige wat je jezelf hoeft aan te leren is om de facturen door te sturen en ik doe de rest. Eenvoudiger kan volgens mij niet.

Financiële rapportages

De gegevens uit de administratie kan ik voor je omzetten naar verschillende rapportages. Enkele rapportages zijn in sommige gevallen verplicht en andere zijn juist weer van belang wanneer je bijvoorbeeld een financiering wilt aanvragen. Enkele rapportages waarbij ik je van dienst kunnen zijn:

 

  • Jaarrekening
  • Publicatierapport
  • Tussentijdse cijfers
  • Financieringsbegroting
  • Liquiditeitsprognose

Geen zorgen als bovenstaande begrippen je niks zeggen, ik weet namelijk precies welke rapportages je nodig hebt.

Oby financiële dienstverlening

Belastingaangiften tijdig en correct

Bij het ondernemen hoort ook het indienen van verschillende belastingaangiften bij de Belastingdienst. Ik zorg ervoor dat deze belastingaangiften goed worden ingediend bij de Belastingdienst en zeker net zo belangrijk, dat dit op de juiste tijdstippen gebeurt. Zo hoef je dit allemaal niet zelf bij te houden en kan jij je concentreren op je onderneming.

De administratie op locatie verwerken

Doordat het een online administratie betreft is het voor mij erg makkelijk om op afstand te werken. Maar dit is uiteraard niet mijn ‘vaste’ werkwijze. Ik kan ook prima bij jou op locatie de werkzaamheden verrichten. Ik stel mezelf ook beschikbaar als freelance boekhouder voor bijvoorbeeld 1 dag per week, om de administratie van jouw onderneming bij jou op locatie te verzorgen. Zo wordt je administratie op een professionele wijze bijgewerkt, zonder gelijk vast te zitten aan vast personeel. De hoeveelheid uren per week is onderling bespreekbaar.

Toch liever zelf je administratie verwerken of heb je zelf al een administratiepakket? Ik ben zeer flexibel ingesteld en kan je nagenoeg altijd van dienst zijn.

De tarieven

Veel administratiekantoren werken met vaste maandelijkse tarieven voor de ‘pakketten’ die worden aangeboden. Worden er vervolgens vragen gesteld door jou als ondernemer, dan worden hier extra kosten voor gerekend ‘omdat deze diensten niet binnen het pakket vallen’. Ook valt de periodiciteit van bijwerken van de administratie vaak enorm tegen. Meestal wordt je administratie dan één keer per maand of kwartaal bijgewerkt, waardoor je nog weinig informatie uit je administratie haalt. Wil je dat het bijwerken vaker gebeurt, dan beïnvloedt dit de prijs. Hierdoor wordt de prijs dus alsnog hoger dan van tevoren ingeschat. Maarja dan ben je vaak al klant bij het kantoor…..

Die werkwijze past totaal niet bij mij. Juist doordat elke administratie zijn eigen kenmerken heeft, vind ik dat je niet op voorhand een vast maandtarief kan afgeven. Juist door samen de wensen te bespreken kan naar mijn mening een goede prijsopgave worden afgegeven. Daarbij doe ik niet aan tijd doorbelasten bij het stellen van vragen. Dus geen onverwachte kosten op onze facturen zoals het bij andere dienstverleners nog vaak gebeurt. Bel gerust en mocht jouw vraag me echt veel meer dan gebruikelijk tijd kosten, dan bespreek ik vooraf wat dit gaat kosten. Ik hou van transparantie naar mijn klanten, want zo wil ik zelf ook worden behandeld. Het is juist belangrijk om steun aan mijn dienstverlening te hebben en daar hoort het ‘ongestraft’ stellen van vragen juist bij. 

Maak gewoon eens vrijblijvend een afspraak met me en het zal je verbazen hoe scherp ik mijn dienstverlening kan aanbieden.

Gratis overstapservice

 

Heb je al een dienstverlener en wil je overstappen? Maak dan gebruik van de overstapservice. Het moment van overstappen maakt niet uit. Vaak wordt gewacht tot het boekjaar is afgelopen voordat de overstap naar een nieuwe dienstverlener wordt gemaakt. Dit gebeurd vaak uit kosten overweging omdat de nieuwe dienstverlener er minder werk aan heeft als hij vanaf het begin van het jaar zijn dienstverlening kan starten. Door de gratis overstapservice is het voor jou mogelijk om op elk gewenst moment over te stappen zonder dat je wordt geconfronteerd met extra kosten. Zo kan je direct gebruik maken van mijn professionele dienstverlening. Het overstappen wordt geregeld in 4 eenvoudige stappen. Maak gebruik van de knop hieronder en zie hoe de overstapservice werkt.